|
İnce kırışıklıklarınız varsa...
Neler yemeli : Somon, Sardalya, Uskumru, Ringa Balığı
Nasıl etkiliyor: Bu balıklar doymamış yağ asitlerinden OMEGA 3 yüklü. "The beautiful Skin Diet" (Güzel Cilt İçin Diyet) adlı kitabın yazarı Richard Asarch'a göre : bu besinler damar içindeki iltihaplanmayı azaltıyor ve kan dolaşımını hızlandırıyor. Bu da cilde sağlıklı bir akış kazandırıyor ve uzun vadede kırışıklık oluşumunu engelliyor. Amerikan Gıda Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre: erken yaşta diğerlerine göre daha fazla balık ve sebze yiyen kişilerde ileri yaşlarda daha az kırışık olduğu gözlenmiştir. Bunun sebebi kırmızı ette ve işlenmiş gıdalarda bulunan Omega 6 'nın olumsuz etkilerini OMEGA 3 'ün azaltması. Son araştırmalar özellikle günümüz beslenme alışkanlıklarında OMEGA 3'ün yetersiz alındığını , buna karşın Omega 6'yı gereğinden fazla tükettiğimizi gösteriyor. Önemli olan ikisini dengeli bir şekilde almak. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre minimum 5 , maximum 10 gr Omega 6 yağ asidine karşılık, 1 gr OMEGA 3 yağ asidi alınmasıyla bu dengenin sağlanacağı öngörülüyor.
Daha fazla bilgi için http://sagliklakal.sitemynet.com veya necibeoz@hotmail.com
|